بهروزرسانیهای جدید روی بخش ابزارهای بازاریابی اپلموزیک در وبسایت اپل، ایجاد لینک به اپلیکیشن اپلموزیک را برای ناشران و بازاریابها آسانتر میکنند.
اپل ابزارهای بازاریابی اپل موزیک را بهروز کرد
اپل اعلام کرد چندین بهروزرسانی را روی بخش ابزارهای بازاریابی اپلموزیک (Apple Music Marketing Tools) در وبسایت خود پیاده کرده است؛ تغییراتی که ایجاد لینک به اپلموزیک را برای ناشران و بازاریابها آسانتر میکنند. اپل میگوید: «ما برای سادهتر کردن ایجاد لینک به ترانههای برتر در اپلیکیشن اپلموزیک و همچنین آهنگها و آلبومهای خاص، مجموعهی ابزار اپلموزیک (Apple Music Toolbox) را بهروز کردیم. صفحهی جدید لینکهای اشتراک اپلموزیک را میتوانید از اینجا مشاهده کنید».
اپل خاطرنشان کرد که بنرهای اپلموزیک هماکنون در مجموعهی ابزار اپلموزیک دردسترس قرار دارند. ناشران میتوانند برای ایجاد لینک به لیستهای پخش و آهنگهای سرویس استریم موسیقی اپل، این بنرها را استفاده کنند. اپل در ادامه افزود:
بنرهای اپلموزیک از هماکنون در مجموعهی ابزار اپلموزیک دردسترس است. ناشران میتوانند از این بنرها در اندازههای مختلف به ۱۷ زبان استفاده کنند. شما میتوانید با بهرهگیری از مجموعهی ابزار اپلموزیک، بنرها را با لینکهای اشتراک جدید ترکیب کنید. برای اطمینان از دریافت اعتبار مناسب و حق کمیسیون برای مشترکانی که جذب میکنید، شناسهی همکاریتان را حتما وارد کنید.
هدف از ایجاد صفحهی ابزارهای بازاریابی اپلموزیک، آسانکردن ردیابی و کسب درآمد از لینکهای اپلموزیک برای ناشران، شرکتهای ضبط و توزیع موسیقی، مروجها و ناشران مقالات است. کوپرتینونشینها مجموعهی ابزار مشابهی را برای اپلپادکست، اپلبوک، اپلنیوز پلاس و اپلتیوی پلاس توسعه دادهاند.
اعلام همبستگی سرویسهای استریم موسیقی با جنبش Blackout Tuesday
اسپاتیفای و دیگر سرویسهای استریم موسیقی اعلام کردهاند با انجام کارهایی خاص نظیر ارائهی برخی پلیلیستها قصد دارند به جنبش Blackout Tuesday بپیوندند.
جرج فلوید یکی از آمریکاییهای آفریقاییتبار بود که مدتی پیش یکی از افسران پلیس آمریکا او را بهقتل رساند. در پی کشتهشدن فلوید، تعداد درخورتوجهی از آمریکاییها، بهویژه در مینیاپولیس، به خیابانها ریختند تا اعتراض خود را به این ماجرا اعلام کنند. جامعهی موسیقی نیز در روزهای اخیر بهطورویژه از خواستهی مردم حمایت کرده است.
اطلاعات رسمی نشان میدهند سرویسهای استریم موسیقی بزرگ شامل اسپاتیفای، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و آمازون موزیک اعلام کردهاند از جنبش جدید موسوم به سهشنبهی خاموشی (Blackout Tuesday) ازطریق پلیلیستهایی خاص، قطع پخش موسیقی و... حمایت میکنند. این جنبش جدید با هدف اعتراض مستقیم به خشونتهای پلیس و نژادپرستی آنها راهاندازی شده است. ایجادکنندگان این جنبش همچنین قصد دارند یاد و خاطرهی جرج فلوید را زنده نگه دارند. مرگ جرج فلوید باعث شده است بسیاری از شهرهای آمریکا صحنهی اعتراضهای خشونتبار شود. همچنین، افراد زیادی در خارج از آمریکا همبستگی خود را با اعتراضهای اخیر اعلام کردهاند.
اسپاتیفای گفته است قصد دارد برخی پلیلیستها و پادکستهای منتخب را ۸ دقیقه و ۴۲ ثانیه بهحالت سکوت دربیاورد تا از این طریق به جرج فلوید ادای احترام کند. مدت قطعشدن صدای پلیلیستها و پادکستها دقیقا برابر مدتی است که درک چاوین، افسر پلیس شهر مینیاپولیس، زانوی خود را روی گردن جرج فلوید قرار داد و درنهایت باعث مرگ او شد. در پی این اتفاق، ادارهی پلیس فورا چاوین را اخراج و او را با اتهام قتل درجهی سه بازداشت کرد.
اپل موزیک برنامهی رادیویی ویژهای با نام بیتس وان (Beats 1) دارد که ۲۴ ساعته محتوای صوتی جذابی پخش میکند. آنطورکه در گزارش جدید رسانهی 9to5Mac میخوانیم، روند پخش محتوای صوتی در این ایستگاه رادیویی متوقف شده است. اپل موزیک اکنون بهجای بیتس وان میزبان ایستگاه رادیویی جدیدی شده است که از موسیقیهای خواندهشدهی هنرمندان سیاهپوست تجلیل میکند. اپل موزیک به همین طریق قصد دارد همبستگی خود را با رنگینپوستان آمریکایی اعلام کند.
بخش پیشنهاد موسیقی و تبهای رادیویی در اپل موزیک درحالحاضر فقط میزبان یک پلیلیست با نام «For Us, By Us» شدهاند. همچنین در بخشی از اپل موزیک، شاهد صفحهای مجزا و ویژه هستیم که البته تنها برای شماری از کاربران بهنمایش درآمده است. این صفحه حاوی پیامی برای حمایت از جنبش اعتراضی اخیر در آمریکا است. البته اعمال این تغییرات در اپل موزیک نحوهی کارکرد عادی آن را مختل نکرده است. کاربران همچنان میتوانند به کتابخانهی موسیقیها و تمامی بخشهای دیگر اپل موزیک دسترسی پیدا کنند.