نیاز به واحد اندازه گیری، اهمیت وضعیت ها و تاریخ ها، دلایل استفاده از CRM، ما در این مطلب می خواهیم به شما تعدادی از دلایل استفاده از CRM را ارائه کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
شما به واحد اندازه گیری نیاز دارید
میدانید چند پروژه موفق در هفته یا ماه یا سال پیش داشته اید؟ میتوانید به سرعت ضریب تبدیلتان را قرار دهید یا متدی مطمئن برای دست یابی به مشتریان را شرح دهید؟؟
واحدهای اندازه گیری برای رشد و موفقیت کسب و کار شما حیاتی هستند. ممکن است خودتان را با حواس رایج یا فرمولها و نمودارهای اکسل گول بزنید؛ اما سوال اینجاست…این همان راهی است که باید در آن قدم بگذارید؟؟
زمان شما با ارزشتر از آن است که شما بخواهید در محاسباتتان به هر طریقی اشتباه کنید. یک سیستم CRM به شما واحدهای اندازهگیری با مقدارها و ظرفیتهای متناسب با کسب و کارتان را خواهد داد و شما لازم نیست کاری انجام دهید. با یک CRM خوب مثل دیدار شما میتوانید گزارش فروش جهت پیگیری بهتر و گزارشهای خاصی که نیاز دارید را ایجاد کنید. یک بار میسازید و برای همیشه استفاده میکنید.
زمانی که از این گزارشها استفاده میکنید، هرگز به عقب بر نمیگردید و روند سابق را در پیش نمیگیرید.
وضعیتها مهم هستند
میدانید کدام یک از مشتریانتان آماده تماس گرفتن هستند؟میدانید کدامیک از چشم اندازها و مشتریان پشت خط بوده اند و کدامیک علاقه کمی به سرویس و یا محصول شما نشان داده بود که میتواند به کسب و کار و استراتژی فروش شما کمک کند؟
سیستم CRM به شما اجازه میدهد وضعیت ها را مشاهده کنید. هر زمان که شما تماسی میگیرید، ایمیلی میزنید یا با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنید، شما میتوانید یک وضعیت تعریف کنید. سپس از همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم از آنجا که ظرفیت حافظه شما پایین است، شما قادر به بازبینی و بررسی مشتریان و فهمیدن این که کدامیک از مشتریان در فرآیند فروش قرار داشته خواهید شد.
نه شگفتی بیشتر و نه پیگیری بیشتر منجر به افزایش رغبت سرنخهای سرد نخواهد شد.
تاریخچه مهم است
اگر شما همیشه خواسته اید به عقب نگاه کنید و همه چیز را در یک تماس خاص، جریان ارتباطی بین شما و آنها و اعضای دیگر کسب و کارتان ببینید پس به یک CRM نیازمندید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به شما این امکان را میدهد تا تمام مکالماتتان را در جایی نگه داشته و در کم ترین زمان نگاهی به آن ها انداخته و بفهمید چه فرآیندی داشته اید.
زمانی که یک مشتری خاص از شما ناراحت است، سردرگم نشوید. روند مکالمات خود و هم چنین دیگر اعضای شرکت خود را بررسی کنید و سپس پاسخ بدهید. شما میتوانید مشتریان
زیادی را که در معرض ترک کردن شما هستند را حفظ کنید و این کار را از تاریخچه مکالماتتان یاد بگیرید.
رقابت به کسب و کار کمک میکند
اصلا جالب نیست که شما حس کنید بی رقیب هستید. خیلی خوب میشود که کارمندان با یکدیگر رقابت داشته باشند. رقابت به کسب و کار شما کمک ارزشمندی خواهد کرد. سرنخها روی تخته CRM تان بچسبانید و هدف تعیین کنید. شما میتوانید نتایج را به نمایش بگذارید تا کارمندان ببینند چه کسی فروش فروش بیشتری داشته و یا چه کسی بیشتر از همه پرزنت کرده است. با این روش کسب و کار رشد میکند و با رشد کسب و کار شما در واقع همه برنده محسوب میشوند.