مزایای اس ام اس مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی می توان در اس ام اس مارکتینگ استفاده کرد؟، گوشیهای موبایل یکی از وسایل ضروری و همیشگی همراه ما هستند. به همین دلیل برندها میتوانند از آن برای اهداف بازاریابی خود کمک بگیرند. همان طور که میدانید، بازاریابی در دنیای دیجیتال بسیار گسترده بوده و انواع مختلفی دارد. در این میان، اس ام اس مارکتینگ مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد. مزایای بازاریابی پیامکی را در ادامه بیشتر بررسی میکنیم.
مزایای بازاریابی پیامکی
۱. سرعت بالایی دارد
بازاریابی پیامکی یکی از شیوههای سریع بازاریابی است. برخلاف بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ، این روش نیازی به طراحی تصویر برای مطابقت با دیگر محتواهای منتشر شده ندارد. همچنین پیامهای متنی محدودیت کاراکتری دارند، بنابراین نیازی به نوشتن طولانی هم ندارید. تولید و ارسال محتوا برای اس ام اس مارکتینگ سریع و آسان است.
علاوه بر این، پیامکها سریعتر از محتواهای شبکههای اجتماعی و یا ایمیلها به دست گیرندگان شما میرسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلانهای آنی را در تلفن خود دریافت میکنند.
۲. نرخ باز شدن پیامکها همچنان بالاست
یکی دیگر از مزایای بازاریابی پیامکی این است که نرخ بازشدن پیامکها همچنان بالاست. اگر میخواهید مردم پیامهای شما را ببینند، ارسال پیامکهای متنی مؤثرترین راه برای این کار است. محتواهای sms مارکتینگ در ۹۸٪ مواقع باز میشوند.
۳. نرخ واکنش نشان دادن به آن بالاست
از آنجایی که پیامکها نرخ باز شدن بالایی دارند، نرخ واکنش نشان دادن به آن بالاست. میانگین نرخ واکنش برای پیامکها چیزی حدود ۴۵ درصد است؛ در حالی که نرخ کلیک در ایمیل معمولاً بیش از ۷ درصد نمیشود. به طور کلی، احتمال این که مشتریان شما روی لینکهای درون پیامکها کلیک کنند، نسبت به لینکهای قرار گرفته در ایمیل بسیار بیشتر است.
۴. قابل تحلیل است
اگر میخواهید میزان موفقیت بازاریابی برند خود را بررسی کنید، باید روشی را انتخاب کنید که قابل تحلیل است. دادههای حاصل از روند اس ام اس مارکتینگ قابل تحلیل بوده و شما میتوانید موفقیت آن را کاملاً سنجش کنید.
ابزارهای sms marketing
بازاریابی پیامکی و ارائه خدمات مشتریان از طریق پیامک به ابزاری بیش از یک برنامه پیام رسانی ساده در تلفن شما نیاز دارد. ابزارهای sms marketing به طور اختصاصی برای این کار طراحی و عرضه میشوند. این ابزارها به شما کمک میکند تا پیامکها را به بهترین شکل در استراتژیهای بازاریابی و خدمات مشتری خود ارسال کنید. برخی نمونههای داخلی و خارجی را در ادامه بررسی میکنیم.
سرویس ارسال پیامک نجوا
یکی از نمونههای داخلی که میتوانید برای ارسال پیامک انبوه از آن استفاده کنید، سرویس ارسال پیامک نجوا است. با این ابزار میتوانید کمپینهای sms مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی و پوش نوتیفیکیشن را تنها با استفاده از یک پنل اجرا کنید. علاوه بر این، امکان شخصی سازی و زمان بندی پیامکها با استفاده از این پلتفرم فراهم است. همچنین میتوانید دادههای نهایی را از طریق گزارش گیری از این پنل برای بررسی موفقیت کمپین خود بررسی کنید.
ابزار Sparkcentral
ابزار Sparkcentral تمام پیامهای خدمات مشتری شما را در یک صندوق ورودی ارائه میدهد. از آنجایی که مشتریان ممکن است در چندین پلتفرم مختلف با شما ارتباط برقرار کنند، این یک ابزار کلیدی برای اطمینان از پاسخگویی دقیق به تمام مشتریان است. Sparkcentral همچنین به شما امکان میدهد تا از رباتهای چت استفاده کنید.
پلتفرم EZ Texting
پلتفرم EZ Texting به شما این امکان را میدهد که پیامکهای یک کمپین اختصاصی را به لیست انتخابی خود ارسال کنید. کمپین بازاریابی پیامکی شما میتواند شامل مسابقات، تخفیفها، کدهای تبلیغاتی و همچنین پیامهای تراکنشی باشد. این ابزار همچنین یک فرم داخلی وب ارائه میدهند که کمک میکند تا مشترکان ایمیل و بازدیدکنندگان وب سایت را به مشترکین پیام کوتاه تبدیل کنید.
ابزار Omnisend
ابزار Omnisend الگوهای پیامکی و گردش کار از پیش طراحی شده برای پیشنهادات سبد خرید، تأیید سفارش و ارسال آنها دارد. همچنین ابزارهای انتخاب نحوه ارسال پیامک مانند پاپ آپها و صفحات فرود را ارائه میدهد. این ابزار همچنین از ارسال MMS پشتیبانی میکند. بنابراین میتوانید GIF و تصاویر را همراه پیامهای متنی خود ارسال کنید.