مدیر بازاریابی درونگرا کیست و چه وظایف و مسئولیت هایی دارد؟، تکنیکهای بازاریابی درونگرا تفاوت اساسی با نوع سنتی بازاریابی دارد. مدیر بازاریابی باید از کانالهای مختلف دیجیتالی استفاده کند. کمپینهای مختلفی برای صفحات فرود، ایمیل ها و پستهای وبلاگ بنویسد. البته اجرای این کمپینها به میزان تمایل کسبوکار به مشارکت در بازاریابی دیجیتال دارد. اما به طور کلی، وظایف مدیر بازاریابی درونگرا چیست؟
مدیر بازاریابی درونگرا کیست؟
یک مدیر بازاریابی درونگرا در واقع متخصص جذب مشتریان بالقوه از وبسایت و کمک به تیم بازاریابی و فروش برای تبدیل مشتریان بالقوه به سرنخ با استفاده از محتوای مفید و مرتبط است.
شغل و نحوه برخورد مدیران بازاریابی درونگرا یا به اصطلاح اینباند مارکتینگ با توجه به اهداف بازاریابی کسبوکار متفاوت است. به این دلیل که رویکردهای بالقوه بیشماری برای بازاریابی درنگرا وجود دارد که به اهداف، منابع و تخصص بازاریاب درونگرا وابسته است.
وظایف و مسئولیت های مدیر بازاریابی درونگرا
- ایجاد و مدیریت یک تقویم محتوای غنی که مشتریان واجد شرایط را جذب کند (از جمله پستهای وبلاگ، مقالههای مرتبط با کسبوکار، کتابهای الکترونیکی، گزارشها، وبینارها، اینفوگرافیکها و غیره)
- ایجاد، مدیریت و اجرای کمپینهای بازاریابی چند کانالی با کمک تکنیکهای سئو، بازاریابی اجتماعی، استراتژیهای اینباند مارکتینگ، ایمیل و رویدادهای حضوری و دیجیتالی برای جذب مشتری
- بهینه سازی اتوماسیون بازاریابی و فرآیندهای پرورش سرنخ از طریق ایمیل، تولید محتوا و کانالهای شبکههای اجتماعی
- تحلیل نتایج بازاریابی درونگرا
- انجام تحقیقات مشتری، رقیب و محصول
- ارائه ایده کمپینهای بازاریابی درونگرای جدید
استفاده از رویکرد درونگرا در بازاریابی (Inbound Marketing)
به عنوان یک بازاریاب درونگرا هدف شما جذب مشتری جدید به شرکت، مشارکت با آنها و کسب رضایت آنهاست. همچنین با همکاری با تیم فروش و خدمات Flywheel فروش را فعال نگه داشته و به رشد کسب و کار کمک میکنید. گرچه کار سختی است اما با کمک این رویکرد درونگرا بازاریابی آسان میشود.
استفاده از بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) برای بهبود کسب و کار خود
هدف پلتفرم CRM حمایت از رویکرد درونگراست که تمام زوایای بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و نرم افزار مدیریت محتوا، که برای ارتباط با مشتری نیاز است، را شامل میشود. این ابزارها به تنهایی قدرتمند هستند اما در کنار هم به شما کمک میکنند تا رشد کرده و از طریق رویکرد درونگرا بازاریابی کنید.
با ترکیب رویکرد درونگرا و نرم افزار CRM دیدار میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید و مشتریهایی داشته باشید که از شما بیشتر خرید کرده، مدت زمان بیشتری با شما بمانند، برند شما را به دوستان خود توصیه کنند و به همه دنیا بگویند که چقدر محصولات شما را دوست دارند.