سخت کوشی، پیگیری، شخصی سازی پیام ها، ویژگی های یک فروشنده حرفه ای، فروشندگان خوب اغلب اوقات به اهداف فروش خود میرسند، اما رسیدن به تارگتهای فروش، برای فروشندگان حرفهای مسأله خاصی نیست! آنها در پایان ماه از اهدافشان فراتر رفته و درآمد قابل توجهی را برای خود کسب میکنند.
آنها به سختی کار میکنند
فرض کنید ساعت ۵ بعد از ظهرِ آخرین روز ماه است. فروشندگان گروه دو تازه شرکت را ترک کردهاند و در کافه کناری موفقیت خود را جشن گرفتهاند چرا که توانستهاند به تارگت ماهانه خود برسند. فروشندگان گروه سه همچنان در شرکت ماندهاند و مشغول ارسال ایمیلهایی هستند که در طول هفته موفق به ارسال آنها نشدهاند. فروشندگان گروه یک نیز در شرکت هستند. آنها به تازگی فروش بزرگی داشته اند اما با این حال همچنان ایمیل ارسال میکنند، قرار ملاقات ها را تنظیم میکنند و تماسهای تلفنی برقرار میکنند. آنها از همین حالا برای دستیابی به یک موفقیت بزرگتر، برای ماه آیندهشان برنامهریزی میکنند.
شما در کدام دسته قرار دارید؟ گروه یک یا دو یا سه؟
آنها کارهایشان را پیگیری میکنند
بسیاری از فروشندگان پس از ارسال پیشنهادشان دیگر سراغ پیگیری فرصتهای فروش نمیروند و احتمالا منتظر تماس آنها باقی میمانند. این در حالی است که مشتری پس از چند تماس با فروشندگان مختلف، از فروشنده دیگری خرید خود را انجام داده است.
فروشندگان حرفهای راز فروش موفق را دریافتهاند و آن راز این است: پیگیری، پیگیری و پیگری!
البته توجه داشته باشید که پیگیری باید با ابزار درست و به شیوه درست انجام شود وگرنه تأثیر معکوس دارد.
بهترین ابزاری که در این زمینه به شما کمک میکند، نرمافزار CRM است.
آنها پیامها را شخصیسازی میکنند
فروشندگان حرفهای به جای اینکه یک سایز کفش را به پای همه خریداران بپوشانند، سعی میکنند که نیاز خریدار را مشخص کرده و به او نشان دهند که چگونه محصولشان نیاز او را مرتفع خواهد کرد.
آنها تعادل کاری خود را حفظ میکنند
شغل فروشندگی معمولا با تنش های زیادی مواجه است، تنشهایی که شاید برای فروشندگان حرفهای نیز در طول یک ماه اتفاق بیافتند. برخی روزها احساس پیروزی دارید و روزی دیگر از خود میپرسید آیا واقعا به این شغل تعلق دارید یا خیر. فروشندگان حرفهای یاد میگیرند که احساساتشان را مدیریت کنند و در تعادل بمانند. زمانی که همه چیز خوب پیش میرود و تقریبا بیشتر قراردادهای آنها با موفقیت به سرانجام میرسند، زیاد مغرور نمیشوند و زمانی که کسبوکارشان رو به افول میگذارد، خود را تخریب نکرده و به مسیرهای جدید فروش فکر میکنند.