بیان انتظارات، ارائه راهکار و توجه به اعتراضات، راهکارهایی بستن قرارداد فروش موفق، در این مطلب میخواهیم به بیان برخی از راهکارها برای بستن قرارداد فروش موفق بپردازیم. بیان انتظارات، ارائه راهکار و توجه به اعتراضات راه کارهایی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
انتظارات را بیان کنید
در این مرحله، بهتر است با مشتری روراست باشید و به طور واضح درباره هزینهها و زمان صحبت کنید. اینجا متوجه میشوید که آیا مشتری واقعا برای خرید آماده است یا نه.
اگر آماده باشد، ارزش سرمایهگذاری را دارد. اما اگر آماده نباشد، میتوانید در فرصت بهتری که آماده باشد، دوباره با او تماس بگیرید.
حواستان باشد قولی ندهید که نتوانید به آن عمل کنید. مثلا درباره زمان آماده سازی یا تحویل محصول، واقعبین باشید و راستش را بگویید.
راهکار ارائه دهید
فروشندهای موفق است که هدفش صرفا فروش محصول یا خدمات نباشد، بلکه سعی کند به مشتری یک راهکار ارائه دهد. اگر به مشتری نشان دهید که مایلید مشکلش را حل کرده و برایش کاری بکنید، تاثیر ماندگارتر و طولانیتری دارد. به این ترتیب به مشتری نشان میدهید به نیازهایش توجه دارید و فقط قصد فروش محصول یا خدماتتان را ندارید. با این کار، مشتری دید بهتری نسبت به شما و شرکتتان خواهد داشت و بهتر به شما اعتماد میکند.
درواقع برای مشتری مهم نیست محصول یا خدماتی که ارائه میدهید چه ویژگیهایی دارد یا از چه مزایایی نسبت به محصول رقبا برخوردار است. چیزی که برای مشتری مهم است، این است که آیا محصول شما میتواند مشکل او را حل کرده و نیازش را برطرف سازد یا خیر.
پس سعی کنید راهحلی ارائه دهید تا مشکل مشتری را حل کنید و نیازش را برطرف سازید.
به اعتراضات توجه کنید
وقتی خودتان را برای تبلیغ محصول یا خدماتتان آماده میکنید، باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که اگر مشتری اعتراضی داشت یا مخالفتی کرد، چه کار باید کنید. چون مطمئنا مشتریان، دغدغهها و مخالفتهایی دارند. شاید نگران قیمت، ویژگیهای محصول، یا تحویل آن باشند.
آمادگی برای این موضوع، یعنی نصف راه را با موفقیت رفتهاید و احتمالا به بستن قرار داد فروش موفق نزدیک میشوید.
معمولا مشتریها به قیمت اعتراض میکنند و ناراضی هستند. آماده باشید تا پاسخ مناسبی برای آن داشته باشید.
ممکن است وقتی از ویژگیهای محصول یا خدماتتان میگویید، با اعتراض و مخالفت مشتری روبرو شوید. در اینصورت با دقت و حوصله به او گوش دهید. مستقیم مخالفتتان را بیان نکنید، سعی کنید بفهمید چرا مشتری مخالف است و با حفظ آرامش او را متقاعد کنید. یا اینکه محصول را به گونهای تغییر دهید تا مشتری را راضی کنید.
یک نکته مهم در اینجا، این است که از تجربیات قبلیتان استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید پاسخ بهتری به مشتری بدهید. نحوه بستن قرارداد فروش بستگی زیادی به موارد اینچنین و نحوه مدیریت اعتراض مشتریها دارد.