بهترین راههای افزایش فروش اینترنتی (بخش دوم)، با ما همراه باشید تا به بررسی سایر راه های افزایش فروش اینترنتی بپردازیم.
اعتماد مشتریهایتان را به نمایش بگذارید
شاید جذب اعتماد کاربران در دنیای اینترنت کمی سختتر باشد، اما راه حلهای زیادی هم برای این چالش وجود دارد. هیچ چیز به اندازه مشاهده رضایت مشتریهای قبلی، برای مشتریهای جدید باعث جلب اعتماد نمیشود. این تکنیک به معنای واقعی کلمه جادویی است!
بگذارید یک مثال را برای درک عمیقتر این موضوع بررسی کنیم. فرض کنید که من از فیلمهای تارانتینو، یکی از معروفترین کارگردانهای هالیوود خوشم نمیآمد. فکر میکردم که فیلمهایش پر از خشونت است و تعریف چندانی ندارد. اما بعد از انتشار یکی از فیلمهایش، پستهای زیادی را دیدم که دوستهایم منتشر کردند و دیگران درباره فیلم جدیدش حرف میزنند. تصمیم گرفتم این فیلم را ببینم و کاملا نظرم نسبت به این کارگردان عوض شد. در دنیای فروش هم همین سناریو اتفاق میافتد. نشان دادن رضایت مشتریها در شبکههای اجتماعی و وب سایت یک کسب و کار، باعث میشود که مشتریهای جدید تردید کمتری برای اعتماد کردن به شما داشته باشند و همین موضوع همواره باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
بازاریابی مجدد (remarketing) را فراموش نکنید
هدف قرار دادن مشتریهایی که قبلا از سایت شما بازدید کردند یا در شبکههای اجتماعی با شما ارتباط داشتند را نباید فراموش کنید. این افراد یک یا چند بار در گذشته به خرید نزدیک شدند و متقاعد کردنشان بسیار راحتتر از افراد جدید است.
مثلا در یک مقطع مشخص در سال یا برای یک محصول خاص خود میتوانید شرایط ویژهای داشته باشید که میدانید این افراد را به خرید از شما ترغیب میکند. همچنین با استفاده از روشهای تبلیغاتی مختلف در فضای وب یا راه انداختن کمپینهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی میتوانید این افراد را دوباره به سمت خرید از کسب و کار خود جذب کنید.
تولید ویدئو را جدی بگیرید
کاربران در دنیای اینترنت، هر روز علاقه بیشتری به محتوای ویدیویی پیدا میکنند و نباید قدرت این نوع محتوا را دست کم گرفت. چه در شبکههای اجتماعی و چه در وب سایت، استفاده از ویدیوهای باکیفیت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. برخی تصور میکنند که به دلیل طولانی بودن فرآیند تولید ویدیو یا هزینهبر بودن تولید این نوع محتوا، تولید ویدیو نباید در اولویتهای یک کسب و کار باشد، اما کافی است به موارد زیر که در سایت marketingoptimizer آورده شده، دقت کنید:
- ۴۶% از افراد میگویند وقتی که ویدیویی از یک محصول را تماشا میکنند، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.
- کاربران وب، به صورت میانگین ۸۸% وقت بیشتری را در وبسایتی که ویدیو دارد صرف میکنند.
- ویدیو و ایمیل مارکتنیگ، ۹۰% نرخ کلیک کاربران را افزایش میدهد.
- داشتن ویدیو در لندینگ پیجها (صفحات فرود) وب سایت، احتمال آنکه گوگل وب سایت شما را در رتبه اول نمایش دهد، ۵۳% افزایش میدهد.