برای شروع اس ام اس مارکتینگ از کجا باید آغاز کرد؟، استفاده از بازاریابی پیامکی برای برندها به هیچ وجه پیچیده نیست. در واقع، شروع sms مارکتینگ حتی از بازاریابی ایمیلی یا رسانههای اجتماعی نیز آسانتر است. این سادگی به این دلیل است که شما نیاز به طراحیهای پیچیده ندارید و تنها کافی است یک متن کوتاه و تأثیرگذار بنویسید که درون پیامکها قرار بگیرد. اگر میخواهید بدانید که برای شروع بازاریابی پیامکی باید چه کاری انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. فهرستی از مخاطبانی تهیه کنید که تبلیغات پیامکی را انتخاب کردهاند
در بسیاری کشورهای دنیا، ارسال پیامک به افرادی که صریحاً به شما اجازه انجام این کار را ندادهاند، خلاف قوانین است. قبل از راه اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی، فهرستی از مخاطبانی تهیه کنید که تبلیغات پیامکی را انتخاب کردهاند. افرادی را که مطمئن نیستید این اجازه را به شما ندادهاند، از فهرست خود حذف کنید. استفاده از یک نرمافزار میتواند به شما در جمعآوری اطلاعات مشتری و اطمینان از اجازه آنها برای دریافت پیامک کمک کند.
شما میتوانید شماره مشتریان را یا به صورت حضوری در هنگام خرید و یا در زمان ثبت نام در وب سایت جمع آوری کنید. باید حتماً به آنها اطلاع دهید که در لیست اس ام اس مارکتینگ شما قرار داشته و پیامکهای تبلیغاتی از طرف شما دریافت میکنند.
۲. یک ابزار مناسب انتخاب کنید
شما برای شروع sms marketing برند خود به نرم افزاری نیاز دارید که ارسال پیامک را به صورت خودکار انجام دهد. برخی از این ابزارها تنها برای ارسال پیامک طراحی شدهاند اما برخی دیگر را میتوانید در شیوههای دیگر بازاریابی خود استفاده کنید.
یک ابزار بازاریابی پیامکی از شما میخواهد فهرستی از اطلاعات تماس مشتری را آپلود کرده و دادههای کمپین را علاوه بر سایر جزئیات بازاریابی شما ردیابی میکند. مزیت انتخاب یک برنامه مناسب برای این کار، این است که میتوانید اطلاعات جمعآوری کنید، دادهها را مدیریت کرده و کمپینهای خود را برای فروش و موفقیت بیشتر برنامه ریزی کنید.
۳. متن مناسبی بنویسید
یکی از مزایای اصلی بازاریابی پیامکی در این است که نیازی به متنهای طولانی ندارید. در روند ایمیل مارکتینگ باید متنهای طولانی و مؤثری بنویسید اما متنهای بازاریابی پیامکی شما هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. برخی از ابزارهایی که برای این شیوه از بازاریابی طراحی شدهاند، به شما برای نوشتن متن بهینه پیامکها کمک میکنند.
۴. دنبال کردن و تحلیل نتایج را فراموش نکنید
پس از ارسال پیامکها در sms markrting دنبال کردن و تحلیل نتایج را فراموش نکنید. اگر درون متن پیامکها لینکی را وارد کردهاید، ببینید چند نفر روی آن کلیک کردهاند. اگر کد تخفیف ویژهای ارائه کردهاید که مختص کمپین پیامکی شماست، ببینید چه تعداد از مردم هنگام خرید از آن استفاده کردهاند و چه تعداد فروش به واسطه این تخفیفها ایجاد شده است. این ارقام را با تعداد پیامهایی که ارسال کردهاید مقایسه کرده و موفقیت کمپین خود را ارزیابی کنید.