آشنایی با استراتژی های بازاریابی درون گرا، این استراتژیها به شما کمک میکنند تا با رویکردی درونگرا برای مشتری هدف تبلیغات کنید. در اینجا برای هر رویکرد درونگرای جذب، مشارکت و خشنودسازی مشتری، استراتژیهایی را معرفی میکنیم که Flywheel را همچنان میچرخاند و به رشد کسب و کار شما کمک میکند.
استراتژیهای جذب
استراتژیهای بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) برای جذب مشتری و خریدار به خلق محتوا و توسعه وابسته هستند. برای دستیابی به مخاطب باید تولید محتوا، از جمله مقالات وب، محتوای محصول و شبکه اجتماعی، داشته باشید. راهنمای نحوه استفاده از محصولات، اطلاعاتی درباره حل چالشها، نظرات مشتری و جزئیاتی درباره تخفیف و جشنوارهها، میتواند شامل محتوا باشد.
برای اینکه از طریق بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) مخاطب را بیشتر درگیر کنید، میتوانید در تولید محتوا استراتژی سئو را به کار ببرید. استراتژی سئو به شما کمک میکند تا با کلیدواژهها و عبارتهای مربوط به محصول یا خدمات توجه مشتری را جلب کرده، چالشهای مشتری را حل کرده و با راههای مختلف توجه مخاطب را به خود معطوف کنید. فقط کافی است از ابزارهای بازاریابی درونگرا استفاده کنید.
در این صورت اگر کسی در جستجوی این اطلاعات باشد، محتوا و اطلاعات لازم روی صفحه نتایج موتور جستجوگر ظاهر میشود. این افراد همان مخاطب هدف یا مشتری بالقوه کسب و کار شما هستند.
استراتژیهای مشارکتی
هنگام دنبال کردن استراتژیهای درونگرا برای جلب مشارکت مشتری، باید با مشتری به درستی ارتباط برقرار کنید تا در نتیجه با شما ارتباط بلندمدت برقرار کنند. حین استفاده از این استراتژیهای مشارکتی، درباره ارزشی که محصولات شما برای مشتری دارد، اطلاع رسانی کنید.
چگونگی مدیریت و اداره کردن تماس های فروش درونگرا جزو استراتژیهای مشارکتی است. ببینید خدمات مشتری چگونه تماسهای مردم و مشتریها را پاسخ میدهد. یادتان باشد که باید راه حل ارائه دهید نه محصول. در این صورت همه معاملات موفقیت آمیز خواهد بود و شما مشتریهای مناسب خود را پیدا کردهاید.
استراتژیهای خشنودسازی
استراتژیهای خشنودسازی در بلندمدت مشتری را شاد و راضی نگه میدارند. در این شرایط اعضای تیم به عنوان مشاور و متخصص عمل کرده و به کمک مشتری میشتابند. چت بات ها و نظرسنجیهای منسجم و مفید، حمایت مشتری و پاسخ به بازخوردهای او میتواند مشتری را خوشحال کند. بات و نظرسنجیها باید در تمام مراحل در اختیار مشتری باشند تا به او حس ارزشمند بودن ببخشد.
مثلاً چت باتها میتوانند به مشتریهای فعلی کمک کنند تا با ایجاد تکنیک و ترفندهای جدید، راه حلی ایجاد کنند که به نفعشان باشد. به علاوه، شش ماه پس از فروش محصول یا خدمات میتوانید نظرسنجی میزان رضایت برای مشتری ارسال کنید تا بازخورد و نظرات آنها درباره ارتقای محصول را دریافت نمایید.
توجه به فضای مجازی هم یکی از استراتژیهای مهم برای خشنود سازی مشتری است. دنبال کنندگان فضای مجازی ممکن است به شما بازخورد داده، سؤال پرسیده یا تجربههای خود درباره محصول یا خدمات را با شما در میان بگذارند. با ارائه اطلاعاتی برای کمک رسانی، حمایت و تشویق دنبال کنندگان به آنها ثابت میکنید که به فکرشان هستید.
در نهایت باید بگوییم اجرای استراتژی بازاریابی درونگرا در پی کمک رسانی و حمایت مشتری در هر شرایطی است، حالا چه به نفع مشتری باشد یا نه. یادتان باشد مشتری راضی و خشنود هوادار برند شما میشود. بنابراین تمام معاملات ریز و درشت را با دقت انجام دهید.